BNY, ‘FOMO’nun varlık yöneticilerini tokenize fonlara yönlendirdiğini düşünüyor
Özet: Kripto piyasasında önemli gelişmeler yaşanıyor.
Tokenizasyon endüstri denemesinden ticari ürüne doğru ilerlerken, varlık yöneticileri piyasada bir yer edinmek için acele ediyor.
BNY’nin borsa yatırım fonları (ETF’ler) küresel başkanı Ben Slavin bir röportajda, “ETF’leri etkili bir şekilde tokenize etmek için bir dizi farklı projemiz ve farklı varyantlarımız var” dedi.
Bu trend, BlackRock, Franklin Templeton ve diğerleri de dahil olmak üzere büyük firmaların geleneksel finansal ürünleri, fon hisselerinin dijital token olarak işlem görmesine olanak tanıyan bir süreç olan blockchain raylarına yerleştirmenin yollarını keşfetmesiyle ortaya çıkıyor.
Şimdiye kadar piyasaya sürülen birçok tokenize ürün para piyasası fonlarına odaklanırken Slavin, ilginin nakit yönetimi ürünlerinin çok ötesine uzandığını söyledi.
“Bunun ilginç yanı, birçok müşterinin varlıklarını artırma fırsatı olduğunu düşünmesidir” dedi.
“Birçoğunun gerçekten ‘FOMO’ etkisi var, erkenden girmek istiyorlar.” Varlık yöneticileri, tokenize fonların mevcut fon altyapısıyla nasıl etkileşime girmesi gerektiği, ikincil ticaretin nasıl çalışması gerektiği ve sonuçta ürünleri hangi düzenleyici çerçevelerin yöneteceği ile boğuşmaya devam ederken, pazarın temel sorularının çoğu çözülmeden kalsa da bu hamle geliyor.
Ancak Slavin, firmaların bekleme konusunda isteksiz göründüğünü söyledi.
Henüz yönetmelik ve raylar tam olarak hazır olmasa da ürün çıkarmak istiyorlar” dedi.
Wall Street, blockchain ağlarının en sonunda geleneksel yatırım ürünleri için yeni bir dağıtım kanalı haline gelebileceğine inanıyor.
Tokenize edilmiş fonlar, yatırımcıların fon paylarını günün her saatinde tutmasına ve transfer etmesine olanak tanıyarak, potansiyel olarak ödeme sürelerini kısaltabilir ve küresel yatırımcılara erişimi genişletebilir.
Analiz: Piyasa hareketliliği devam ediyor.



































































































