Fidelity, Bitcoin’in yarılanma sonrasında daha az güvenli hale geldiği iddiasını çürütüyor
Özet: Kripto piyasasında önemli gelişmeler yaşanıyor.
Fidelity araştırma analisti Daniel Gray tarafından yazılan rapor, Bitcoin’in güvenliğinin blok ödüllerinden daha fazlasına bağlı olduğu görüşünü yineledi.
İşlem ücretleri, piyasa teşvikleri ve diğer ekonomik güçler, madencileri ağı güvence altına almaya ve sürekli saldırıları fahiş derecede pahalı hale getirmeye teşvik etmeye devam ediyor.
Bulgular, her dört yıllık yarılanmanın, yeni madeni para ihracını azaltarak Bitcoin’in güvenliğini zayıflattığı yönündeki uzun süredir devam eden eleştirilere meydan okuyor.
Eleştirmenler, işlem ücretleri açığı telafi edecek kadar artmadığı sürece, azalan blok ödüllerinin sonunda madencilerin teşviklerini aşındırabileceğini savunuyor.
Sorun, sabit tedarik programı, blok sübvansiyonları ortadan kalkana kadar yavaş yavaş yeni ihraçları azaltan Bitcoin (BTC) ile ilgili en yakından izlenen uzun vadeli sorulardan biri haline geldi.
İşlem ücretlerinin ve diğer teşviklerin ağ güvenliğini sürdürüp sürdüremeyeceği, geliştiriciler ve piyasa katılımcıları arasında merkezi bir tartışma olmaya devam ediyor.
20 Nisan 2024’ten bu yana, Bitcoin madencileri, çıkardıkları her blok için 3.125 BTC tutarında bir sübvansiyon aldı; bu rakam, önceki halving döngüsünde 6,25 BTC’den düştü.
Ancak Gray, daha düşük ihracın madenciler için daha zayıf teşviklere dönüşmediğini, çünkü Bitcoin’in artan fiyatının blok ödüllerindeki düşüşü fazlasıyla telafi ettiğini savundu.
Bitcoin’in ilk halving döngüsü sırasında kabaca 26.300 dolardan bugün 40,2 milyon doların üzerine çıkan ortalama günlük madenci gelirindeki büyümeye dikkat çekti.
Gray, “İhraçların azalmasına rağmen madenci teşvikleri ve buna bağlı olarak ağ güvenliği, Bitcoin’in fiyatıyla birlikte tarihsel olarak güçlendi” diye yazdı.
Analiz: Piyasa hareketliliği devam ediyor.




































































































