Varlık yönetimi devi Invesco, stabilcoin rezerv piyasasını hedefleyen tokenize fon başvurusunda bulundu
Özet: Kripto piyasasında önemli gelişmeler yaşanıyor.
Varlık yöneticisi Invesco, hızla büyüyen stabilcoin pazarına hizmet etmek için tokenleştirilmiş bir fon başlatmaya hazırlanıyor; bu, geleneksel varlık yöneticilerinin dijital dolarları destekleyen rezervleri yönetmek için yarıştığının en son işareti.
AUM’da 2,5 trilyon dolardan fazla paraya sahip olan firma, nakit ve kısa vadeli ABD Hazine tahvillerine yatırım yapacak Invesco Stablecoin Rezervleri Onchain Fonu’nu kaydetmek için Çarşamba günü ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’na (SEC) başvuruda bulundu.
Önerilen portföy, ödeme stabilcoinlerini düzenleyen ABD yasası GENIUS Yasasında belirtilen rezerv gerekliliklerine uygundur.
Başvuruda tokenizasyon uzmanı Superstate’in alt transfer aracısı olduğu belirtildi.
Superstate, geleneksel fon kayıtlarını mülkiyeti temsil eden zincir üstü tokenlarla birleştirerek, blockchain ile entegre bir hissedar kaydını tutacak.
Başvuruda fonun halka açık bir blockchain üzerinde çalışacağı belirtildi ancak henüz ağ tanımlanmadı.
Invesco sözcüsü, CoinDesk’e firmanın kayıt altındaki ürünler hakkında yorum yapmadığını söyleyerek başvuru hakkında yorum yapmayı reddetti.
Invesco’nun hamlesi, varlık yöneticilerinin stabilcoin’lerin yarattığı yeni iş fırsatlarını giderek daha fazla kovaladığının bir başka işareti.
Bu kripto para birimleri, genellikle bir ABD dolarına bağlı sabit bir değeri koruyacak şekilde tasarlanmıştır ve nakit ve kısa vadeli Hazine tahvilleri gibi rezerv varlıklarla desteklenir.
İhraç büyüdükçe bu rezervleri yönetebilecek firmalara olan talep de artıyor.
Analiz: Piyasa hareketliliği devam ediyor.


































































































