Altın, gümüş ve Bitcoin ‘tağşişme’ ticaretinin gevşemesiyle değer kaybetti
Özet: Kripto piyasasında önemli gelişmeler yaşanıyor.
Altın ve gümüş, Ocak 2025’teki en yüksek seviyelerinden keskin bir şekilde geri çekilerek önemli psikolojik dönüm noktalarının altına düştü.
Altın, Ocak ayındaki zirvesi olan 5.600 Dolar’dan yaklaşık %28 düşerek şu anda ons başına 4.000 Doların altında işlem görüyor.
Gümüş ise Çarşamba günü ons başına 59 Doların altına düşerek %50’den fazla düşüş yaşadı.
Bu satışlar büyük ölçüde yeni Federal Reserve Başkanı Kevin Warsh döneminde daha sıkı para politikasına ilişkin artan korkulardan kaynaklandı.
Piyasalar şu anda Mart 2027’ye kadar iki adet 25 baz puanlık faiz artışını fiyatlıyor; bu artış, yenilenen enflasyon korkuları nedeniyle federal fon faizini %4,00-%4,25’e yükseltecek.
Bu geri dönüş, 2025’in hakim makro anlatısı olan “tağşiş ticareti”nden, kalıcı mali açıkların ve artan hükümet borcunun fiat para birimlerinin satın alma gücünü aşındırmaya devam edeceği inancından çarpıcı bir değişime işaret ediyor.
Bununla birlikte Bitcoin, 2025’in büyük bölümünde büyük ölçüde sabit kaldı ve 100.000 dolar civarında işlem görürken, altın ve gümüş agresif bir şekilde yükseldi.
Bu farklılık, birçok yatırımcının Bitcoin’in hala tağşiş ticaretine ait olup olmadığını ve fiat para biriminin seyrelmesine karşı korunma rolünün zayıflayıp zayıflamadığını sorgulamasına yol açtı.
Bitcoin daha geniş düzeltme sırasında düşmeye devam etti.
Kripto para birimi şu anda Ekim ayındaki tüm zamanların en yüksek seviyesinden %50 düzeltmeyle 62.000 doların altında bulunuyor ve yaklaşık 62.800 dolarlık uzun vadeli 200 haftalık hareketli ortalamasının altında işlem görüyor.
Analiz: Piyasa hareketliliği devam ediyor.


































































































