Güney Koreli yetkililer, kullanıcı bilgilerini yurt dışında paylaştığı için Bithumb’a 136 bin dolar para cezası verdi
Özet: Kripto piyasasında önemli gelişmeler yaşanıyor.
Güney Koreli kripto para borsası Bithumb, kullanıcı verilerini yurt dışına gönderirken kişisel bilgi koruma kurallarını ihlal ettiği tespit edildikten sonra 136.000 dolar para cezası ödemeye mahkum edildi.
Perşembe günü yapılan bir bildirimde, ülkenin Kişisel Bilgileri Koruma Komisyonu (PIPC), Bithumb’a yönelik soruşturmasında borsanın “sipariş defteri paylaşımı ve denizaşırı sanal varlık borsalarıyla sanal varlık transferi sürecinde veri sahiplerinin ayrı rızası olmadan kişisel bilgileri yurt dışına aktardığını” tespit ettiğini söyledi.
Olay, Bithumb’un, verileri Stellar ile paylaşmak için izin almasına rağmen Eylül ve Kasım 2025 arasında Tether (USDT) sipariş defterlerini BingX ile paylaşması ve kullanıcı bilgilerini 13 denizaşırı borsayla paylaşmasıyla bağlantılıydı.
Bildirimde, “Kişisel Bilgileri Koruma Komisyonu, sanal varlıkların diğer borsalara aktarılması sırasında kara para aklamanın önlenmesi amacıyla kişisel bilgilerin sağlanmasının gerekli olduğunu belirledi, ancak kişisel bilgilerin yurtdışına aktarılması ve veri sahibinin kendi kaderini tayin hakkı konusunda, bu yakından bağlantılı bir konu olduğundan, Koruma Yasasında öngörülen gereklilik ve prosedürlere sıkı bir şekilde uymanın gerekli olduğu belirlendi.” denildi.
Güney Kore’nin en büyük kripto borsalarından biri olan Bithumb, yetkililerin yoğun incelemesine maruz kaldı. Ülkenin mali gözlemcisi, Güney Kore Mali Bilgi Yasası’nın ihlal edildiği iddiası nedeniyle Mart ayında borsanın faaliyetlerini altı ay süreyle askıya aldı, ancak mahkeme Nisan ayında kararı bozdu.
Bu ayın başlarında polisin, Güney Koreli milletvekili Kim Byung-gi’nin dahil olduğu iddia edilen kayırmacılık soruşturması kapsamında Bithumb’un ofislerine baskın düzenlediği bildirildi.
İlgili: SBI, Bitbank’ı 289 milyon dolarlık bir anlaşmayla satın alacak ve Japonya’nın en büyük kripto borsasını oluşturacak Güney Kore Maliye Bakanlığı, mayıs ayında, kripto para birimi kazançlarına Ocak 2027’den itibaren %22’lik bir vergi getirileceğini doğruladı.
Vergi, başlangıçta 2025’te yürürlüğe girmesi beklendikten sonra uygulamada birkaç gecikmeyle karşı karşıya kaldı, ancak muhtemelen kripto para sahibi birçok Güney Koreliyi etkileyecek.
Yonhap haber ajansına göre Mart 2025 itibarıyla yaklaşık 16 milyon Güney Koreli dijital varlıklara yatırım yaptı.
Dergi: Japon emeklilik fonu kriptoda %1’lik bir tüyo verdi, G7 NK hackerlarına karşı harekete geçme çağrısında bulundu: Asia Express Cointelegraph kripto, blockchain, yapay zeka ve fintech sektörlerinde bağımsız, yüksek kaliteli gazetecilik sağlamaya kararlıdır.
Analiz: Piyasa hareketliliği devam ediyor.



































































































